Groeiend bedrijf

Je rol verandert van pionier naar manager. De juiste mensen aantrekken en delegeren, zodat je wat meer afstand kan nemen van de dagelijkse hectiek. Verzamel specialistische kennis om je heen. En structureer die kennis in praktische plannen gericht op het behalen van specifieke doelen en resultaten.

Goede raad hoeft niet duur te zijn

De juiste mensen op de juiste plaatsen
De kwaliteit van je medewerkers is mede bepalend voor de groei van je bedrijf. Zorg er voor dat de juiste persoon op de juiste stoel zit.

“Verbindingen maken met je authentieke zelf, is je eerste prioriteit”

Wil je ook verder groeien? Laten we het samen doen.

Administratie op orde
Als ondernemer ben je liever met klanten of je core business bezig. Het is zaak dat er een goede administratie wordt gevoerd die up-to-date en betrouwbaar is met focus op groei, winst, cashflow en belastingbesparing. 
Is je administratie goed op orde?

Grip op de informatie
De groei van de onderneming vraagt om andere stuurinformatie. Een real-time, management dashboard dat voorziet in de behoefte aan inzicht en overzicht.
Heb je inzicht en overzicht

Grip op beheersbaarheid en controle van processen
De groei van de onderneming vraagt om andere beheersing van de bedrijfsprocessen. Denk hierbij aan verbetering van interne processen, zowel financieel, administratief als werkprocessen.
Beheers jij alle bedrijfsprocessen?

Interne en externe communicatie
Snelle groei brengt vele veranderingen met zich mee, waardoor de interne en externe communicatie dient te verbeteren.
Hoe verloopt de interne en externe communicatie binnen jouw bedrijf?

Verandering van organisatiecultuur of bedrijfscultuur
De sterke punten van jouw organisatie benutten en valkuilen vermijden. Het Lijkt zo simpel, maar in praktijk blijkt het toch vaak tijdrovend te zijn en is het moeilijk de blinde vlekken te herkennen.
Benut je de sterke punten van jouw organisatie wel optimaal?

Klanten missen het persoonlijk contact met jou
Klanten van het eerste uur missen de persoonlijke en individuele benadering. Vergeet deze trouwe klanten niet, zij stelden immers als eerste vertrouwen in je bedrijf.
Hoe staat het klantcontact ervoor met klanten van het eerste uur?

Financiering van groei
Groeien kost geld. Je kan op verschillende manieren aan geld komen. Het aanbod van financieringsproducten is groot en onoverzichtelijk. Naast de traditionele banken ontstaan diverse nieuwe initiatieven in de markt.
Hoe zorg je voor de juiste financiering?

Maak een meerjarig groeiplan

Maak een helder plaatje van waar je, over een aantal jaren, wil staan. Welke markt wil je bedienen, hoeveel klanten wil je, wat is jouw rol in dit proces? Vertaal dit naar jaarplannen. Beschrijf je missie, visie en strategie. Zorg ervoor dat iedereen binnen je bedrijf hiermee bekend is en weet wat zijn of haar rol is. Waar zet jij de stip op de horizon? Ik help je hier graag bij!